Com era Gurb a la segona meitat del segle XX

Gurb a la segona meitat del segle XX podem veure que al principi no creix gaire en tema industrial, però després quan es comença a construir el tren, carretera, polígon… les empreses comencen a evolucionar.

  • Quines carreteres hi havia?

Les carreteres que hi havien eren:

  1. camÍ veïnal de Sant Bartomeu del Grau/Vic
  2. carretera Ribes-Barcelona.
  3. carretera de Vic a Olot 
  4. carretera de Gironella a Vic
  • Quines fàbriques hi havia i on es situen? 

Les fàbriques que hi havien, la majoria estaven situades a prop de la nacional o de la via del tren que s’havia construït al 1975, ja que era on hi havia més comunicació.

Hi havien les següents fàbriques:

  • Quan s’estableix el primer polígon i com evolucionen al llarg d’aquests anys?

El primer polígon es va crear aproximadament a l’any 1968 i era el polígon del Pla de l’Esperança. 

El polígon del Pla de l’Esperança ha evolucionat  

  • Tipus d’indústria (%)

Només hi havia un 1% d’indústria respecte la terra total.

RESUM: Gurb a la segona meitat del segle XX podem veure que al principi no creix gaire en tema industrial, però després quan es comença a construir el tren: de vic a barcelona, i les carreteres que hi havia: camino vecinal de Sant Bartomeu del Grau/Vic, carretera Ribes-Barcelona, carretera de Vic a Olot, carretera de Gironella a Vic. A partir del 1968 les empreses comencen a evolucionar i a expandir-se, gràcies al avenços de comunicació. Com que l’augment va ser considerable respecte l’antiguitat, es va crear un espai de polígon, el Pla de l’Esperança, tot i que encara ocupava un percentatge pèssim respecte el total, només ocupava un 1%.


Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *